A 500 metros de altitud y en un lugar de difícil acceso, en A Fonsagrada, encontramos el Castro de Castañoso. Se trata de un antiguo poblado castrense con viviendas y con la sauna más grande y mejor conservada de todo el noroeste peninsular.
Éste fue el lugar donde, hace aproximadamente 20 siglos, los buscadores de oro del río Navia celebraban rituales de purifucación. El Castro y sauna de Castañoso, representan un documento en piedra que es único y sirve para que podamos comprender la vida y ritos de los antiguos habitantes de este territorio. Sin duda, un lugar de parada obligatoria dentro de la Ruta do Castañoso.
El pueblo de Castañoso es de donde parte esta ruta. Se trata de un pueblo rural donde las construcciones típicas gallegas y los hórreos, de influencia asturiana, son los protagonistas absolutos. Continuamos hasta llegar al Cortín de Monteagudo, una construcción circular hecha de piedra y que servía para resguardar las colmenas del ataque de los osos. Seguimos caminando hasta llegar al Castro de Castañoso, el cual mencionamos con anterioridad.
La ruta continúa y cada vez nos adentramos más en un bosque espeso y frondoso, que antiguamente nos llevaba desde Castañoso hasta la capilla de Santiago, hoy en día en estado de abandono.
Más adelante nos encontraremos con el Muíño de Penallo, también abandonado, pero en un entorno inmejorable. Para llegar debemos cruzar el Rego das Covas por un puente de madera desde el que se puede observar una pequeña cascada.
Comenzamos la subida de vuelta hasta el pueblo de Castañoso, el punto final de nuestra entretenida caminata.
A 500 metros de altitude e nun lugar de difícil acceso, na Fonsagrada, atopamos o Castro de Castañoso. Trátase dun antigo poboado castrexo con vivendas e coa sauna máis grande e mellor conservada de todo o noroeste peninsular.
Este foi o lugar onde, hai aproximadamente 20 séculos, os buscadores de ouro do río Navia celebraban cerimonias de purificación. O Castro e sauna de Castañoso, representan un documento en pedra que é único e serve para que podamos comprender a vida e ritos dos antigos habitantes deste territorio. Sen dúbida, un lugar de parada obrigatoria dentro do Roteiro do Castañoso.
O pobo de Castañoso é de onde parte este roteiro. Trátase dun pobo rural onde as construcións típicas galegas e os hórreos, de influencia asturiana, son os protagonistas absolutos. Continuamos ata chegar ao Cortín de Monteagudo, unha construción circular feita de pedra e que servía para resgardar as colmeas do ataque dos osos. Seguimos camiñando ata chegar ao Castro de Castañoso, o cal mencionamos con anterioridade.
O roteiro continúa e cada vez adentrámonos máis nun bosque espeso e frondoso, que antigamente nos levaba desde Castañoso ata a capela de Santiago, hoxe en día en estado de abandono.
Máis adiante atoparémonos co Muíño de Penallo, tamén abandonado, pero nunha contorna inmellorable. Para chegar debemos cruzar o Rego das Covas por unha ponte de madeira desde o que se pode observar unha pequena fervenza.
Comezamos a subida de volta ata o pobo de Castañoso, o punto final da nosa entretida andaina.